Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym opisem sesji, które odbędą się 21 listopada 2024 roku podczas tegorocznego Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego.

Przemysł motoryzacyjny w Unii Europejskiej w szybkim tempie traci swoje przewagi. Powodem są m.in. rewolucja technologiczna i narastająca konkurencja Chin. Bez zmian jesteśmy skazami na przegraną w wyścigu.


W pierwszych miesiącach po wyborach europejskich z wielu stron padają różne propozycje planów naprawczych, a czas ucieka. W Brukseli niezwykle głośno mówi się o potrzebie stworzenia Europejskiego Ładu Przemysłowego, który pozwoliłby na realizację Zielonego Ładu przy jednoczesnym zachowaniu konkurencyjności. To wszystko zbiega się z kolejną polską prezydencją w Radzie UE.


Prezydencją ważną zarówno ze względu na sytuację gospodarczą Starego Kontynentu, jak i ze względu na początek kadencji nowych władz w UE. Czy odegramy zatem rolę lidera zmian?

Image

9:30 -10:00 - Sala Symfonia

Polska wizja motoryzacji w Europie

Image

Kompleksowe przedstawienie kluczowych trendów i prognoz, które będą rządzić europejskim niezależnym rynkiem motoryzacyjnym w 2035 r., przygotowane przez ekspertów Boston Consulting Group na podstawie najnowszych badań.

Europejski niezależny rynek motoryzacyjny w 2035 r. – kluczowe trendy i prognozy

10:00-10:30 - Sala Symfonia

Dyskusja na temat konkurencyjności sektora motoryzacyjnego w kontekście rozwoju technicznego i ostatnich zmian legislacyjnych, poparta wynikami ostatnich badań sektora motoryzacyjnego.

Image

10:30-11:00 - Sala Symfonia

Konkurencyjność niezależnego rynku motoryzacyjnego w kontekście rozwoju technicznego

Image

Podsumowanie trendów i sytuacji na rynku motoryzacyjnym w Polsce z uwzględnieniem ostatnich trendów i tendencji. Prognozy na kolejne miesiące i przewidywania dot. kondycji sektora.

Przemysł i rynek motoryzacyjny w Polsce - podsumowanie i prognozy

11:30-12:00 - Sala Symfonia

Dyskusja będzie się koncentrować na przyszłości przemysłu motoryzacyjnego w kontekście podwójnej transformacji. Wyzwania związane z ambitną polityką klimatyczną realizowaną przez decydentów UE, napięcia między Chinami a UE oraz malejąca konkurencyjność sektora motoryzacyjnego jako takiego stają się coraz poważniejsze.


Niedawne wybory pokazujące zmianę równowagi sił, a także zestaw nowych priorytetów, które kształtują agendę polityczną i polityczną do 2029 r., w tym konkurencyjność europejskiego przemysłu jako jeden z nich, również dodają trudności, przed którymi stoi sektor. Postaramy się odpowiedzieć na pytania dotyczące przyszłości przemysłu i rynku motoryzacyjnego w świetle wszystkich tych czynników.

Image

12:00-12:45 - Sala Symfonia

Motoryzacja z europejskiego punktu widzenia

Image

Zapoczątkowana przez Szwedów “Wizja Zero” to działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Jej celem jest zminimalizowanie do zera liczby śmiertelnych ofiar wypadków na drogach. Dyskusja, jaka od lat toczy się na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego jest niezmiernie żywa, a potęguje ją każde spektakularne wydarzenie na drodze.


Ich wspólnym mianownikiem pozostaje poszukiwanie gwarantującego sukces rozwiązania, które mogłoby skutecznie przyczynić się do zmniejszenia liczby wypadków, kolizji, ofiar śmiertelnych i rannych. Podczas sesji odpowiemy na pytanie w jaki sposób możemy ten cel osiągnąć.

Bezpieczni w ruchu - rola motoryzacji w osiągnięciu wizji 0

13:15-14:00 - Sala Symfonia

Europejska gospodarka, a zwłaszcza przemysł motoryzacyjny, z roku na rok staje się coraz mniej konkurencyjna. Dochodzą do tego konflikty w różnych rejonach świata, zarówno te o podłożu politycznym, jak i ekonomicznym. Jak wspomniane zawirowania oddziałują na Polskę, jej gospodarkę i zdolność do rozwoju.


Czy pozostaniemy obszarem atrakcyjnym inwestycyjnie? Czy konflikty w odległych rejonach świata będą miały bezpośrednie przełożenie na sytuację gospodarczą naszego kraju? Jak na Polskę wpłynie konflikt USA-Chiny? Co z obecnością chińskich inwestorów w Polsce w obliczu polityki celnej UE wobec Państwa Środka? Czy i jak możemy wykorzystać tę sytuację na naszą korzyść?

Image

14:00-14:45 - Sala Symfonia

Wpływ przemian geopolitycznych, a Polska - partnerem merytorycznym sesji jest Santander Bank Polska

Regeneracja to ogromne wyzwanie, ale tez niezwykła szansa dla realizacji założeń gospodarki zamkniętej i zrównoważonego rozwoju. Mówiąc o wyzwaniach, już w ubiegłym roku rozpoczęliśmy dyskusję nt. działań jakie powinny zostać podjęte by ułatwić funkcjonowanie firmom działającym w tym obszarze. W tym roku spotykamy się by kontynuować dialog i spróbować znaleźć „złoty środek” w tej patowej sytuacji.

Regeneracja części - okrągły stół

9:30-11:00 - Sala Concerto

Image

Podczas sesji dowiedzą się Państwo więcej na temat:

SERMI – autoryzowany dostęp do danych związanych z bezpieczeństwem pojazdów - partnerem merytorycznym sesji jest DEKRA

11:30-12:45 - Sala Concerto

  • Definicji i roli SERMI w branży motoryzacyjnej.
  • Znaczenia certyfikacji SERMI dla niezależnych warsztatów w zakresie konkurencyjności.
  • Regulacji UE i wymogów krajowych warunkujących dostęp do danych związanych z bezpieczeństwem pojazdów.
  • Zaleceń dotyczących przygotowania organizacji i wdrożenia wymagań certyfikacyjnych.
  • Zabezpieczeń IT, procedur dostępu do danych oraz minimalnych standardów ochrony danych.
  • Kluczowych etapów: weryfikacji dokumentacji, nadania certyfikatów cyfrowych, kontroli zgodności.
  • Korzyści biznesowych płynących z SERMI.
  • Ryzyk operacyjnych i konsekwencji braku zgodności z wymogami SERMI.
Image

Zamknięta sesja poświęcona wyzwaniom i problemom, z jakimi borykają się niezależne warsztaty motoryzacyjne.

Zamknięta sesja warsztatowa

13:15-14:45 - Sala Concerto

Image

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) to ponad 250 największych marek przemysłu i rynku części motoryzacyjnych, reprezentujących interesy przemysłu, handlu i usług o wartości blisko 140 mld złotych rocznie tworzących ponad 330 000 miejsc pracy. SDCM należy do największych organizacji europejskich takich jak: CLEPA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych) i FIGIEFA (Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych).

Więcej informacji na www.sdcm.pl.

Stowarzyszenie Dystrybutorów
i Producentów Części Motoryzacyjnych


ul. Za Dębami 3, Warszawa 05-075

Monika Pytkowska
monika.pytkowska@sdcm.pl
+48 607 470 967


Magdalena Pytkowska

magdalena.pytkowska@sdcm.pl

+48 789 292 496


Paweł Misierewicz

pawel.misierewicz@sdcm.pl

+48 734 478 074

Zapraszamy do zapoznania się z naszą polityką prywatności oraz informacją na temat przetwarzania danych osobowych (RODO)